Karolina Wojciechowska
Neurologopeda
Terapeuta karmienia
Terapeuta miofunkcjonalny
Pomaga między innymi w zakresie:
- konsultacji, diagnozy i terapii neurologopedycznej oraz logopedycznej,
- konsultacji wędzidełka językowego/wargowego oraz budowy i dysfunkcji aparatu artykulacyjnego,
- trudności w karmieniu piersią oraz butelką,
- zaburzeń koordynacji ssanie-połykanie-oddychanie,
- nieprawidłowego toru oddechowego,
- problemów z ulewaniem, krztuszeniem się podczas jedzenia,
- oceny warunków anatomicznych w obszarze orofacjalnym,
- terapii zaburzeń mowy (dyslalia), opóźnionego rozwoju mowy, zaburzeń przetwarzania słuchowego (APD),
- terapii wspomagającej prawidłowe odruchy oralne u małych dzieci,
- doboru akcesoriów do karmienia,
- pozycjonowania do karmienia,
- trudności w rozszerzaniu diety,
- regulacji zaburzeń w zakresie przetwarzania bodźców, w problemach dotyczących samoregulacji niemowląt,
- terapii ręki.
Karolina ukończyła Podyplomowe Studia w zakresie Neurologopedii oraz Podyplomowe Studium Logopedia z emisją głosu. Posiada tytuł magistra na kierunku pedagogika, specjalność: pedagogika wspierająca z profilaktyką niedostosowania społecznego, licencjata na kierunku pedagogika, specjalność: pedagogika rewalidacyjna.
Dodatkowo ukończyła kursy i szkolenie m.in.:
- Miogopedia – praktyczna terapia miofunkcjonalna,
- Ocena funkcjonalna traktu ustno-twarzowego. Mioterapia – podejście autorskie,
- Terapia neurobiologiczna. Metoda krakowska,
- Wczesna interwencja logopedyczna dzieci do 3 roku życia,
- Terapia sensomotoryczna i korekta dysfunkcji ustno – twarzowych,
- Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej,
- Pomoc rodzinom z dziećmi urodzonymi przedwcześnie, ze sprzężoną niepełnosprawnością, zaburzeniami regulacji czy zaburzeniami neurorozwojowymi,
- Opóźniony Rozwój Mowy. Prawidłowa diagnoza i skuteczne metody terapeutyczne,
- Podstawy pielęgnacji niemowląt. Seria szkoleń z fizjoterapeutą,
- Wczesna diagnoza i stymulacja logopedyczna u noworodków i niemowląt,
- Organizacja widzenia u noworodków i niemowląt; dojrzewanie, zakłócenia i ich identyfikacja,
- Problematyka wczesnej interwencji i zdrowia psychicznego małych dzieci,
- Niemowlak u logopedy II Miobobo,
- Niemowlak u logopedy. Diagnoza, zabawa, wczesna stymulacja,
- ETT-HNO Elastic Therapeutic Taping In Head, Neck and Orofacial Disorders (Kinesiotaping logopedyczny),
- Podstawy karmienia i żywienia noworodków i niemowląt. Podejście gastroenterologiczne,
- Dziecka z FASD. Geneza, diagnoza, profilaktyka, terapia,
- Jak pracować z dzieckiem z traumą,
- Metody diagnozy i terapii u dziecka z grupy ryzyka,
- Komunikacja na każdą Porę Roku,
- Trauma wczesnodziecięca,
- Innowacyjne metody elektrostymulacji,
- Opieka i wychowanie dziecka z zespołem FAS,
- Jedzenie doustne wyzwaniem dla dzieci karmionych przez sondę lub PEG. Jak rozwijać umiejętność jedzenia doustnego u dzieci karmionych alternatywnie
- Co ma serce do języka. Nerw błędny,
- AAC – wspomagające i alternatywne metody porozumiewania się dzieci ze specjalnymi potrzebami w komunikowaniu się,
- Wspomagające i alternatywne sposoby porozumiewania się osób/ dzieci/uczniów ze specjalnymi potrzebami w komunikowaniu się,
- Wczesna interwencja logopedyczna u dziecka z grupy ryzyka na podstawie koncepcji Castillo Moralesa – studia przypadku,
- Praca z dzieckiem ze spektrum autyzmu w oparciu o terapię behawioralną,
- Uczeń z autyzmem i zespołem Aspergera,
- Międzynarodowa Klasyfikacja Funkcjonowania, Niepełnosprawności i Zdrowia (wersja dla dzieci i młodzieży),
- Nowe ujęcie procedury wywoływania głosek w przypadku wybranych form dyslalii obwodowej,
- Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka wieku 1-4,
- Picture Exchange Communication System” – PECS – poziom 1,
- Wspomaganie rozwoju komunikacji i języka małego dziecka poprzez wczesne wprowadzanie strategii AAC,
- Karmienie terapeutyczne Human Touch,
- Jak uczyć czytania i pisania dzieci niemówiące? AAC i strategie nauki czytania i pisania we wczesnej interwencji w przedszkolu i szkole,
- Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka w wieku 0-3 lat,
- Potrafię rozmawiać, potrafię się bawić, porozumiewanie się może być dla mnie zabawą,
- Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju dzieci z grupy ryzyka na podstawie metod neurorozwojowych, ergoterapii w pediatrii i integracji sensomotorycznej oraz terapii osób dorosłych z zaburzeniami neurologicznymi,
- Uczestniczka oraz pomoc przy organizacji Międzynarodowej Konferencji Naukowej „Jednojęzyczność i wielojęzyczność. Świat w obliczu wielokulturowości”. Monolingualism and multilingualism. The World in the face of multiculturalism
- PEER I’M-PEER TRAINING AGAINST RACISM.
Doświadczenie zawodowe zdobywała m.in. w:
- prywatne centra Neurologopedii w Łodzi,
- Fundacja Pomocy Dzieciom „Kolorowy Świat”,
- NZOZ „Kolorowy Ośrodek” Dzienny Oddział Rehabilitacji dla Dzieci z Zaburzeniami Wieku
Rozwojowego, - Ośrodek dla wcześniaków Otulinka w Łodzi,
- Fundacja im. Jana Karskiego,
- wykładowczyni w Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka w Warszawie.