+48 22 881 61 60 biuro@martik-med.pl
Karolina Wojciechowska

Karolina Wojciechowska

Jest doświadczoną neurologopedką, terapeutką karmienia, terapeutką miofunkcjonalną, logopedką również w zakresie emisji głosu. Pomaga wcześniakom, niemowlakom i ich rodzinom, dzieciom z zaburzeniami wieku rozwojowego oraz wszelkimi zaburzeniami oralnymi. Pomaga holistycznie zwiększając również kompetencje rodziców w zakresie pielęgnacji i wspierania rozwoju ich dzieci, budowania zdrowych i bezpiecznych relacji.

Neurologopeda

Terapeuta karmienia

Terapeuta miofunkcjonalny

Pomaga między innymi w zakresie:

  • konsultacji, diagnozy i terapii neurologopedycznej oraz logopedycznej,
  • konsultacji wędzidełka językowego/wargowego oraz budowy i dysfunkcji aparatu artykulacyjnego,
  • trudności w karmieniu piersią oraz butelką,
  • zaburzeń koordynacji ssanie-połykanie-oddychanie,
  • nieprawidłowego toru oddechowego,
  • problemów z ulewaniem, krztuszeniem się podczas jedzenia,
  • oceny warunków anatomicznych w obszarze orofacjalnym,
  • terapii zaburzeń mowy (dyslalia), opóźnionego rozwoju mowy, zaburzeń przetwarzania słuchowego (APD),
  • terapii wspomagającej prawidłowe odruchy oralne u małych dzieci,
  • doboru akcesoriów do karmienia,
  • pozycjonowania do karmienia,
  • trudności w rozszerzaniu diety,
  • regulacji zaburzeń w zakresie przetwarzania bodźców, w problemach dotyczących samoregulacji niemowląt,
  • terapii ręki.

Karolina ukończyła Podyplomowe Studia w zakresie Neurologopedii oraz Podyplomowe Studium Logopedia z emisją głosu. Posiada tytuł magistra na kierunku pedagogika, specjalność: pedagogika wspierająca z profilaktyką niedostosowania społecznego, licencjata na kierunku pedagogika, specjalność: pedagogika rewalidacyjna.

Dodatkowo ukończyła kursy i szkolenie m.in.:

  • Miogopedia – praktyczna terapia miofunkcjonalna,
  • Ocena funkcjonalna traktu ustno-twarzowego. Mioterapia – podejście autorskie,
  • Terapia neurobiologiczna. Metoda krakowska,
  • Wczesna interwencja logopedyczna dzieci do 3 roku życia,
  • Terapia sensomotoryczna i korekta dysfunkcji ustno – twarzowych,
  • Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej,
  • Pomoc rodzinom z dziećmi urodzonymi przedwcześnie, ze sprzężoną niepełnosprawnością, zaburzeniami regulacji czy zaburzeniami neurorozwojowymi,
  • Opóźniony Rozwój Mowy. Prawidłowa diagnoza i skuteczne metody terapeutyczne,
  • Podstawy pielęgnacji niemowląt. Seria szkoleń z fizjoterapeutą,
  • Wczesna diagnoza i stymulacja logopedyczna u noworodków i niemowląt,
  • Organizacja widzenia u noworodków i niemowląt; dojrzewanie, zakłócenia i ich identyfikacja,
  • Problematyka wczesnej interwencji i zdrowia psychicznego małych dzieci,
  • Niemowlak u logopedy II Miobobo,
  • Niemowlak u logopedy. Diagnoza, zabawa, wczesna stymulacja,
  • ETT-HNO Elastic Therapeutic Taping In Head, Neck and Orofacial Disorders (Kinesiotaping logopedyczny),
  • Podstawy karmienia i żywienia noworodków i niemowląt. Podejście gastroenterologiczne,
  • Dziecka z FASD. Geneza, diagnoza, profilaktyka, terapia,
  • Jak pracować z dzieckiem z traumą,
  • Metody diagnozy i terapii u dziecka z grupy ryzyka,
  • Komunikacja na każdą Porę Roku,
  • Trauma wczesnodziecięca,
  • Innowacyjne metody elektrostymulacji,
  • Opieka i wychowanie dziecka z zespołem FAS,
  • Jedzenie doustne wyzwaniem dla dzieci karmionych przez sondę lub PEG. Jak rozwijać umiejętność jedzenia doustnego u dzieci karmionych alternatywnie
  • Co ma serce do języka. Nerw błędny,
  • AAC – wspomagające i alternatywne metody porozumiewania się dzieci ze specjalnymi potrzebami w komunikowaniu się,
  • Wspomagające i alternatywne sposoby porozumiewania się osób/ dzieci/uczniów ze specjalnymi potrzebami w komunikowaniu się,
  • Wczesna interwencja logopedyczna u dziecka z grupy ryzyka na podstawie koncepcji Castillo Moralesa – studia przypadku,
  • Praca z dzieckiem ze spektrum autyzmu w oparciu o terapię behawioralną,
  • Uczeń z autyzmem i zespołem Aspergera,
  • Międzynarodowa Klasyfikacja Funkcjonowania, Niepełnosprawności i Zdrowia (wersja dla dzieci i młodzieży),
  • Nowe ujęcie procedury wywoływania głosek w przypadku wybranych form dyslalii obwodowej,
  • Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka wieku 1-4,
  • Picture Exchange Communication System” – PECS – poziom 1,
  • Wspomaganie rozwoju komunikacji i języka małego dziecka poprzez wczesne wprowadzanie strategii AAC,
  • Karmienie terapeutyczne Human Touch,
  • Jak uczyć czytania i pisania dzieci niemówiące? AAC i strategie nauki czytania i pisania we wczesnej interwencji w przedszkolu i szkole,
  • Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka w wieku 0-3 lat,
  • Potrafię rozmawiać, potrafię się bawić, porozumiewanie się może być dla mnie zabawą,
  • Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju dzieci z grupy ryzyka na podstawie metod neurorozwojowych, ergoterapii w pediatrii i integracji sensomotorycznej oraz terapii osób dorosłych z zaburzeniami neurologicznymi,
  • Uczestniczka oraz pomoc przy organizacji Międzynarodowej Konferencji Naukowej „Jednojęzyczność i wielojęzyczność. Świat w obliczu wielokulturowości”. Monolingualism and multilingualism. The World in the face of multiculturalism
  • PEER I’M-PEER TRAINING AGAINST RACISM.

Doświadczenie zawodowe zdobywała m.in. w:

  • prywatne centra Neurologopedii w Łodzi,
  • Fundacja Pomocy Dzieciom „Kolorowy Świat”,
  • NZOZ „Kolorowy Ośrodek” Dzienny Oddział Rehabilitacji dla Dzieci z Zaburzeniami Wieku
    Rozwojowego,
  • Ośrodek dla wcześniaków Otulinka w Łodzi,
  • Fundacja im. Jana Karskiego,
  • wykładowczyni w Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka w Warszawie.